Bannereiden valmistus- ja toimitusohjeet

Karjalaisessa käytetään media-alan yleisiä mainosmuotoja. Mainosten toteutuksissa on Karjalaisen sivuston ja sivuilla olevan mainosten toimivuuden vuoksi rajoituksia muun muassa tiedostotyyppien ja -kokojen osalta. Katso mainospaikkakohtaiset ohjeet verkon mainospaikkojen sivuilta. Toimita aineisto sähköpostitse osoitteeseen Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

Mainosmuotojen aineisto-ohjeistus

Yleiset tekniset tiedot:

Jpg-, gif-, html5- ja swf-muotoiset bannerit ovat sallittuja.
Tarvitaan URL-osoite, johon mainos linkitetään. Linkin pitää aueta erilliseen ikkunaan.
Aineiston tiedostokoko maksimissaan 100 kt, mieluiten alle 60 kt.
Aineiston tulee olla testattu yleisimpien selainten (Explorer, Firefox, Chrome, Safari) yleisimmillä versioilla.
Valmis aineisto tulee toimittaa vähintään kolme arkipäivää ennen kampanjan alkua.
Jos aineisto tulee myöhässä, on teknisesti toimimaton tai sen sisältö on sen suunnitellun ympäristön puolesta arveluttava, Karjalainen ei takaa kampanjan alkamista sovittuna ajankohtana.
Aineiston toimituksen yhteydessä tulee ilmoittaa aina kampanjan aika, mainostaja, kohde-URL-osoite ja materiaalin toimittajan yhteystiedot. 

Flash-muotoisten bannerien tekniset tiedot:

Kohde-URL:eja ei saa laittaa flash-tiedoston sisään.
SWF-tiedosto julkaistava vähintään Flash Player 8 -yhteensopivaksi tai lähetettävä tieto tarvittavan flash-pluginin versiosta.
Framerate max. 30.
Toimita jokaisesta ratkaisusta myös kuvaversio (gif/jpg), tiedostokoko 40–80 kt.
Jos bannerissa on useampia klikkitageja, ne nimetään clickTAG1, clickTAG2, clickTAG3...
ClickTAG täytyy olla expression-muodossa ilman lainausmerkkejä.
Erikoisratkaisuissa pyydämme ottamaan yhteyttä myyntiimme jo kampanjan suunnitteluvaiheessa.
Flash–bannerit tulee optimoida siten, ettei tietokoneen prosessoria kuormiteta liikaa, jottei sivun käytettävyys heikkene.

HUOM. Emme suosittele Flash-tekniikan käyttämistä mainoksissa!

HTML5-aineisto-ohjeet:

Karjalaisella on toistaiseksi käytössä IAB:n laatima verkon HTML5-mainosten ohjeistus (PDF)