Sisältömarkkinointi

Kohtaa asiakkaasi sisältömarkkinoinnilla!

Sisältömarkkinointi on hyödyllisen tiedon tarjoamista kohdeyleisölle. Sisältömarkkinointi lähestyy lukijaa tarinankerronnan keinoin, jolloin ytimessä on relevantti sisältö, joka ei ole liian mainosmainen.

Sisältö voidaan julkaista sekä painetussa lehdessä että verkkolehdessä. Painetussa lehdessä advertoriaali erotetaan journalistisesta sisällöstä artikkelin yläkulmassa näkyvällä  "mainos" -sanalla. Verkossa sisältömarkkinointi muistuttaa ulkoasultaan sivuston uutissisältöä ja se erotetaan journalistisesta sisällöstä "kaupallinen yhteistyö" -ilmaisulla. Uutisvirran keskellä on näkyvissä uutisartikkelia muistuttava natiivimainos, jota klikkaamalla lukija pääsee verkkoadvertoriaalin pariin. Verkossa julkaistu artikkeli jää kampanjan jälkeen Karjalaisen verkkosivustolle, ja se on hakukoneiden löydettävissä myös tulevaisuudessa.

Sisältö ratkaisee!

  • Sisältömarkkinointi ei ole yritys- tai tuote-esittelyä, vaan lukijalle arvokas ja uutta tietoa antava kokonaisuus.
  • Puhuttele lukijaa, potentiaalista asiakastasi. Opasta, inspiroi tai yllätä.
  • Anna lukijalle uusia näkökulmia tuotteeseesi, palveluusi tai osaamiseesi liittyen.
  • Huomioi mediaympäristö ja asiayhteys. Etsi sisällölle hyvä näkökulma, joka hyödyttää kohderyhmää.
  • Otsikoi artikkelisi houkuttelevasti. Hyvä otsikko herättää kiinnostuksen, ja voi siksi olla raflaavakin.
  • Toimisiko infografiikka?
  • Entäpä kuvagalleria tai video?
  • Kilpailut, kyselyt tai testit ovat monelle hyvä ratkaisu.
  • Muista jakaa sisältö myös somekanavissa.

Esimerkkejä Karjalaisessa julkaistusta sisältömarkkinoinnista:

Lemminkäinen: Haaveissa turvallinen sijoitusasunto?
LähiTapiola Itä: Varovasti liukkailla keleillä! TerveysHelppi auttaa vahingon sattuessa
Lainanvälittäjä: Suomalaiset ottavat yhä enemmän lainaa ilman vakuuksia

Hinnat

Printtijulkaisu, advertoriaalin koosta riippuva asiakkaan sopimushinta
Verkkojulkaisu, 1500 e
Printti + verkko, advertoriaalin koosta riippuva asiakkaan sopimushinta + verkko 1000 e
3 x verkkojulkaisu, 3600 e
5 x verkkojulkaisu, 5626 e
Hintaan lisätään alv ja mahdolliset aineiston tuotantokulut ja ilmoitusvalmistuslisä

Suunnitellaan yhdessä ajankohtainen kokonaisuus, joka herättää asiakkaan kiinnostuksen! Ota yhteyttä!

Aineisto-ohjeet

Painetussa lehdessä koko ja paikka voi olla mikä tahansa moduulien mukaisesti. Valmistamme aineiston alusta loppuun, tai asiakas voi toimittaa valmiin aineiston. Aineistoon sovelletaan tavallisen ilmoitusaineiston valmistusohjeita. Karjalaisella on oikeus pyytää muutoksia asiakkaan toimittamaan artikkelitekstiin tai muuhun sisältöön. 

Kaikki verkkoadvertoriaaliin liittyvät elementit toimitetaan sähköpostitse osoitteeseen Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.. Tekstit toimitetaan irrallisena. Jutun kuva tulee olla vaakakuva, vähintään 900 pikseliä leveä ja alle 200 kilotavun kokoinen. Verkkoadvertoriaalin alaosaan tuleva asiakkaan logo voi olla korkeintaan 100 px korkea ja 300 px leveä. Tiedostokoon tulee olla alle 50 kt ja tiedostomuodon jpg tai png.

Verkkoaineistossa voi olla sisällössä olla linkityksiä vain mainostajan omaan verkkopalveluun tai sosiaalisen median kanavaan. Kolmansien osapuolten linkitykset eivät ole sallittuja.

Yli 70 prosenttia sivuston käyttäjistä pitää Karjalaisen verkkosivustoa itselleen tärkeänä.

Lähde: Karjalaisen lukijaprofiilitutkimus 2015, verkkolehti.