Verkko

Karjalaisen verkkosivusto julkaistaan osoitteessa www.karjalainen.fi

Karjalainen on verkossa maan kahdeksanneksi suurin päivälehti, joka kertoo nopeasti ja kattavasti merkittävistä pohjoiskarjalaisista asioista. Karjalainen tavoittaa viikossa verkossa keskimäärin 125 000 suomalaista. Karjalaisen verkkosivuilla on muun muassa uutisia Pohjois-Karjalasta, Suomesta ja maailmalta, blogeja, kuvagallerioita, videoita, tapahtumatietoja ja mielipiteitä. Verkkomainonnalla on mahdollista saavuttaa täsmällisiä yleisöitä edulliseen hintaan. Bannerit ja muut verkkomainonnan muodot on helppoa yhdistää osaksi muita markkinointitoimia. Verkkomainonta on myös edullinen keino ylläpitää brändin tunnettuutta.

Katso verkon mainospaikat >>>

Kävijätietoa:

Vierailijoita/viikko: 125 000
Sivunäyttöjä/viikko: 900 000
Vierailuita/viikko: 400 000

Kävijöiden osuus laitteittain:

Tietokoneet 48 %
Puhelimet 38 %
Tabletit 14 %

Lähde: Google, TNS 2016 

Millainen on hyvä verkkomainos?

  • Hyvä verkkomainos on selkeä ja rauhallinen. Usein selkeä mainos ilman liikkuvia elementtejä toimii hyvin.
  • Hyvät kuvat ja kiinnostava sisältö ovat tärkeitä myös verkossa. Jatka verkossa muusta mainonnasta tuttua visuaalista linjaa.
  • Käytä suoraa kehotetta: Klikkaa! Varaa! Osta! Osallistu! Ilmoittaudu!
  • Panosta paikallisuuteen ja ajankohtaisuuteen. Puhuttele vaikkapa juuri joensuulaisia!
  • Brändinäkyvyyden lisäksi myös taktinen mainonta sopii verkkoon.
  • Huolehdi siitä, että mainoksesta eteenpäin vievä laskeutumissivu on ajantasainen ja toimiva, ja se aktivoi lukijaa, ohjaa ostamaan tai antaa arvokasta tietoa. 

Millainen on huono verkkomainos?

  • Mainoksessa on liikaa liikettä tai muita häiritseviä elementtejä.
  • Teksti on liian pientä ja/tai sitä on liian paljon.
  • Huono mainos häiritsee lukijaa olemalla esimerkiksi vaikeasti suljettavissa.
  • Mainoksesta ohjataan laskeutumissivulle, joka ei palvele kampanjan tarkoitusta.

Verkkomainonnan yleisiä pelisääntöjä

Yli 70 prosenttia sivuston käyttäjistä pitää Karjalaisen verkkosivustoa itselleen tärkeänä.

Lähde: Karjalaisen lukijaprofiilitutkimus 2015, verkkolehti.